milyarder13

milyarder13

milyarder13

milyarder13

۶ راز نوشتن رزومه عالی


۶ راز نوشتن رزومه عالی

بر اساس اصول روانشناسی

شاید شما هم مثل بسیاری از مردم فکر می‌کنید نوشتن رزومه عالی کار سختی است. البته این تصورتان چندان اشتباه هم نیست. در واقع نکات بسیاری برای رزومه نویسی وجود دارند که می‌توانند شما را به شغل رؤیایی‌تان برسانند یا برعکس، فرسنگ‌ها از آن دورتان کنند. اما نگران نباشید. ما در این مقاله می‌خواهیم۶ راز نوشتن رزومه عالی را که از زبان یکی از کارمندان گوگل و مطابق با اصول روانشناسی بیان شده‌اند، برای‌تان بگوییم. پس همراه ما باشید تا با این رازها آشنا شوید.
روزی که من کارم را در گوگل آغاز کردم، روزی بود که تصمیم گرفتم همه‌ی کمک‌هایی را که برای نوشتن رزومه‌ام دریافت کرده بودم به دیگران انتقال دهم. پس از اینکه تعداد بسیار رزومه را بررسی کردم، تصمیم گرفتم چیزهایی که یاد گرفته‌ام را با دیگران به اشتراک بگذارم؛ به این امید که به افراد بیشتری کمک کنم تا به شغل رؤیایی‌شان دست پیدا کنند. مهم‌ترین چیزی که متوجه شدم این بود که ما مانند روانشناس‌ها فکر نمی‌کنیم و در نتیجه خود را دست‌کم می‌گیریم. در اینجا ۶ روش برای تغییر این تفکر ارائه می‌کنم.

۱.  ۶ راز نوشتن رزومه عالی تأثیر خود را به‌صورت کمی بیان کنید

برای نوشتن رزومه عالی بهتر است دستاورد‌های خود را با اعداد و ارقام نشان دهید، آنها را فقط به صورت کلی بیان نکنید. از آنجا که افراد کمی این کار را انجام می‌دهند، بیان اعداد و ارقام می‌تواند شما را کاملا برجسته کند. به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:
موفق به کسب چه مقدار درآمد شدید؟ چند نفر به آخرین برنامه‌ی شما پیوستند؟ ویدیوی ترویجی شما چند بار دیده شده است؟

۶راز نوشتن رزومه عالی مثال‌ها

ضعیف: موفق شدم بودجه‌ی چشمگیری برای یک برنامه‌ی دانش‌آموزی گسترده فراهم کنم.
قوی: موفق شدم بودجه‌ای معادل ۱۲۰۰۰ دلار برای یک برنامه‌ی دانش‌آموزی گسترده برای ۲۵۰۰ نفر فراهم کنم.
ضعیف: تهیه‌ی یک گزارش معرفی فروش برای یک شرکت خودروسازی.
قوی: تهیه‌ی یک گزارش معرفی فروش ۴۴ صفحه‌ای برای فروش ۵۳ میلیون دلار در یک شرکت خودروسازی.
ضعیف: نوشتن مقاله در حوزه‌ی کارآفرینی و تکنولوژی.
قوی: نوشتن ۸ مقاله در حوزه‌ی کارآفرینی و تکنولوژی، ۱۰۷‌ هزار بازدید از صفحه‌، ۸۰۰۳ لایک و ۳۷۳۲ توییت.

دلیل موثر بودن این روش ۶ راز نوشتن رزومه عالی

ارسطو فیلسوف یونانی سه اصل را برای متقاعد کردن مؤثر دیگران آموزش می‌دهد:

شخصیت؛

برانگیختن احساسات؛

زبان.



در ادامه بخوانید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.